Würth Industri Norge AS er et frittstående selskap i Würth Gruppen som totalt omsetter for 11 mrd. EUR. Selskapet er spesialist i festemidler og annet forbruksmateriell og tilbyr markedsledende innkjøps- og logistikkløsninger som f.eks. Kanban RFID, mobile containere og skannerløsninger. Selskapet er i en spennende utviklingsfase og har store vekstambisjoner. Dette krever et solid og kompetent salgs- og leveranseapparat med positive og løsningsorienterte medarbeidere som setter kunden i fokus. Kundene finnes primært i produksjons- og offshorebransjen. Virksomheten har en omsetning på ca. 75 mill. NOK årlig, og beskjeftiger i dag ca. 32 personer. Hovedkontoret er lokalisert på Dokka, med avdelingskontor på Bryne og salgskontorer i Bergen, Ålesund og Kristiansand.

 

Salgsleder innesalg

Vil du jobbe med salg av kvalitetsprodukter mot norsk industri?

Würth Industri Norge AS har en sterk merkevare som leverandør av festemateriell og tekniske løsninger til norsk industri og søker nå leder for innesalg. Stillingen har en nøkkelrolle i salgsprosessen og leder en viktig støttefunksjon for salgsapparatet ute. Du får en sentral posisjon i organisasjonen med personalansvar for 8 personer, fordelt på 5 ansatte på Dokka og 3 på Bryne. Du rapporterer til salgssjef og har arbeidssted ved hovedkontoret på Dokka. 

Vi søker deg som er serviceinnstilt og positiv, med evne til å skape en vinnerkultur. Du elsker salg og trigges av fornøyde kunder, samtidig som du aktivt jobber med å forbedre forretningsprosesser og kundeopplevelse. Vi legger stor vekt på struktur, selvstendighet og initiativ, samtidig som du må trives i et hektisk salgsmiljø. Erfaring fra prosjektarbeid er en fordel, da du vil ha en nøkkelrolle eller være ansvarlig for større tilbud med høye krav til kvalitet og leveringspresisjon. Vi ser gjerne at du har teknisk bakgrunn og forståelse, meget gode engelskkunnskaper, samt har erfaring fra salg mot industrien. 

Viktige arbeidsoppgaver vil være:

  • Daglig drift og utvikling av egen avdeling
  • Utvikle avdelingens samarbeid og støttefunksjon til eksternt salgsapparat
  • Sikre kvalitet, tidsfrister og oppfølging av tilbud
  • Bygge tillit og langsiktige relasjoner, internt og eksternt
  • Videreutvikle interne rutiner, verktøy og planer
  • Være en inspirator og motivator for egen salgsorganisasjon
  • Sikre et tett og godt samarbeid med morselskapet i Tyskland


Vi forutsetter noen års erfaring fra salgsledelse/teamledelse og dokumenterbare resultater. Erfaring er viktigere enn formell bakgrunn, men markedsmessig og/eller teknisk utdannelse vil være en stor fordel.

I tillegg til det som er nevnt innledningsvis, vil følgende egenskaper vektlegges:

  • Strukturert og analytisk
  • Konkurranseorientert, med sterk vinnervilje
  • Proaktiv og løsningsorientert
  • Evne til å engasjere og skape entusiasme
  • Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • Gode engelskkunnskaper, både muntlig og skriftlig

Du vil jobbe med et kvalitetsprodukt og et godt gjennomprøvd salgskonsept i en organisasjon med trivsel og godt humør. Det må påregnes litt reiseaktivitet, primært til avdelingen på Bryne og for øvrig internt i konsernet.

Nærmere informasjon får du ved å kontakte vår rådgiver Jan Egil Myhre i Habberstad, tlf. 90 89 25 22, eller salgssjef Jordi Somers, tlf. 92 03 89 81.

Søknad med CV sendes til jan.egil.myhre@habberstad.no snarest og senest 23. oktober 2017.